afagh-logo
كربوكسي متيل سلولز يك پليمر آنيوني محلول در آب است كه از سلولز ساخته می شود.جهت استفاده در صنايع غذايي، دارويي، آرايشي، كاغذي، كاشي و سراميك و....

کربوکسی متیل سلولز

Carboxymethyl Cellulose
Physical propertiesMelting pointDensityStorage Temp.SolubilityformColor
2741.6Room temp.H2O : 20Low viscosityWhite to light yellow

کربوکسی متیل سلولز

كربوكسي متيل سلولز يك پليمر آنيوني محلول در آب است كه از سلولز ساخته می شود. اين ماده به عنوان يك گزينه مناسب جهت استفاده در صنايع غذايي، دارويي، آرايشي، كاغذي، كاشي و سراميك، چسب، رزين و الکترود‌سازی مطرح گردد. با توجه به گستردگي كاربرد سی ام سی در صنايع مختلف، اين محصول در سه دسته كلي طبقه بندي مي شود.

– گريد غذايي كربوكسي متيل سلولز که بعضا به آن صمغ سلولز  نیز گفته مي‌ شود،  يکي از مشتقات سلولز است. سلولزي که براي ساخت اين ماده استفاده مي شود عمدتا از پنبه و يا خمير چوب بدست می‌آید.

– كربوكسي متيل سلولز در صنعت غذایی به عنوان عامل چسبندگی، تغلیظ کننده و پایدارکننده مورد استفاده قرار می‌گيرد. وقتی كربوكسي متيل سلولز سنتز شده به بيش از % 99.5  درصد برسد که اين امر نيازمند انجام فرآيندهاي تصفيه و خالص سازي بسيار دقيق است. صمغ سلولز در شرايط دمايی آبجوش، آب سرد و حتي دماهاي چندين درجه زير صفر (البته براي زمان مشخص و محدود) پایدار است. به همین دلیل اين ماده به عنوان يک افزودني سودمند در بسياري از  محصولات مواد غذايي با کيفيت مورد استفاده قرار می‌گيرد.

– مصارف صنعتی این ماده بسیار متنوع است. در کابردهای صنعتی احتیاجی به درصد خلوص بسیار بالا نیست (بالاترین خلوص مناسب برای مصارف صنعتی تا 90 درصد مناسب می باشد) و از طرفی به طور عمده ویسکوزیته این گرید سی ام سی عمدتا کمتر از 1000 سانتی پوآز است. در میان صنایع مختلفی که وجود دارند، صنایع نساجی ، رنگ و رزین، کاشی و سرامیک، مقوا و کاغذ سازی، مواد شوینده و معدن بیشترین حجم مصرف كربوكسي متيل سلولز صنعتی را دارند.

کاربردها و ویژگی ها

  • به عنوان غليظ كننده، چسب،  پايدار كننده،  امولسیون‌کننده و كنترل كننده جريان يافتگي محلول­هاي شيميايي مورد استفاده قرار مي‌گیرد
  • این ماده مي‌­تواند به شكل فيلم دربیاید و در برابر مواد نفتي، واكس‌­ها، گريس‌­ها و ساير حلال‌­هاي آلي مقاوم است
  • حلال در آب
  • براي استفاده در سيستم­‌هاي بيولوژيكي و صنایع خوراكي، دارويي و آرايشي بي خطر است

شرکت صنعت سرامیک آفاق تامین کننده چسب کربوکسی متیل سلولز برای صنایع مختلف مصرف کننده

ارتباط با ما

گالری دانش بنیان آفاق
خدمات و مشاوره دانش بنیان آفاق
محصولات دانش بنیان آفاق
تماس با دانش بنیان آفاق
مثال: 09121234567
البرز، کرج، چهار راه مصباح، به سمت میدان استاندارد، ساختمان آرش، پلاک 532 (طبقه 3 - واحد 8)
go-google-map
2024 © تمام حقوق به دانش بنیان آفاق تعلق دارد.