afagh-logo

جرم های نسوز سیلیسی

جرم های نسوز سیلیسی بهترین دیرگداز جهت ذوب چدن، فولادهای ساده کربنی و کم آلیاژ هستند. استفاده در کوره های صنعتی و صنایع مرتبط با فلزات آهنی و غیر آهنی

جرم های نسوز سیلیسی

Chemical properties
SiO2Al2O3Fe2O3Fe3O4CaOMgOLoss on Ignition
≥98<0.3<0.2<0.3<0.09<0.07<0.05
Physical properties
Melting PointMax. Service

Temperature

Specific GravityHeat Transmission coefficientGrain SizeBulk Density

Gr/Cm³

1730 °c
1700 °c
2.3-2.4(Gr/Cm³ )200-10000-6

(mm)

2.3

جرم های نسوز سیلیسی

جرم های نسوز سیلیسی بهترین دیرگداز جهت ذوب چدن ، فولادهای ساده کربنی و کم آلیاژ می باشد. از لحاظ دانه بندی خاک نسوز سیلیسی به گونه ای می باشد که حداکثر تراکم پذیری را ایجاد نماید بطوری که حداقل دانسیته خاک نسوز بعد از کوبیدن به ۲٫۲ کیلوگرم بر دسی متر مکعب برسد. جرم های نسوز.سیلیسی با توجه به درجه خلوص SiO2 مصرفی ، سختی یکنواخت ، مقاومت به خوردگی بالا و سرعت کم کریسیتالیزاسیون مورد توجه است. این جرم ها عموماً مقاومت مطلوبی در برابر سرباره های حاوی اکسید های آهن سیلیسیم ، آلومینیم و کروم داشته و از دیگر ویژگی های آن هدایت حرارتی پایین این جرم ها می باشد.

جرم های سیلیسی عموماً مقاومت مطلوبی در برابر سرباره‌های حاوی اکسیدهای آهن‌، سیلیسیم‌، آلومینیم و کروم داشته و از این رو جرم‌ های سیلیسی جهت کوره‌های القائی با ظرفیت‌های متفاوت و برای تولید چدن و فولادهای ساده کربنی مناسب بوده و با توجه به نوع مذاب و درجه حرارت کاربردی به چهار گروه تقسیم بندی می‌شوند‌.

ویژگی ها

  • دارای مشخصاتی چون استحکام فشاری و خمشی بالا،مقاومت به شوک حرارتی مناسب، مقاومت به خوردگی و سایش مناسب و قابلیت نصب آسان می‌باشند.

کاربردها

  • در کوره های صنعتی و صنایعی مرتبط با فلزات آهنی و غیرآهنی، شیمیایی و پتروشیمی، شیشه و سرامیک، آلومینیم، مواد معدنی و سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

شرکت صنعت سرامیک آفاق تامین کننده جرم نسوز سیلیسی برای صنایع فولاد، ذوب و ریخته گری

ارتباط با ما

گالری دانش بنیان آفاق
خدمات و مشاوره دانش بنیان آفاق
محصولات دانش بنیان آفاق
تماس با دانش بنیان آفاق
مثال: 09121234567
البرز، کرج، چهار راه مصباح، به سمت میدان استاندارد، ساختمان آرش، پلاک 532 (طبقه 3 - واحد 8)
go-google-map
2024 © تمام حقوق به دانش بنیان آفاق تعلق دارد.